Friday 19 April 2019

Review: Huggies Dry S84


Selepas cuba Drypers NB dan Petpet NB, saya pun beralih kepada Huggies. Memandangkan berat baby pun masatu dah 5kg++, saya beli diapers huggies dry S84 yg sesuai utk baby yg mempunyai berat 3-7kg. As usual, beli dari Lazada secara combo (3pax).

Harga: RM84.90 (33 sen sekeping)

PROS
1. Harga yg murah dan berbaloi baloi = value for money
2. Penyerapan yg baik, tiada insiden bocor.
3. Baby nampak selesa dan masih boleh gerak2 dengan baik.
4. Cengkaman lampin di peha bayi = elak bocor.

CONS
1. Size yg kecil. Actually sama besar dgn size Petpet NB. Memandangkan baby makin besar, jadi diapers ni agak ketat bila baby saya pakai. Ada kesan dekat peha baby 😷
2. Kena tukar lampin secara regular, mungkin 4-5 jam sekali utk elak ruam lampin & ketidakselesaan kpd baby.
3. Material lebih kurang mcm Drypers, tak terlalu lembut tapi masih sesuai utk baby.
.
Disebabkan saya beli 3pax Huggies Dry S84 dan size ni sebenarnya kecil utk baby saya walaupun dekat packaging tulis sesuai utk baby 3-7kgs, namun hakikatnya size lampin ni tak sesuai utk baby saya. Agak kecewa tapi bukan salah huggies pun lah. Saya bagi 3.5 🌟🌟🌟
.
P/s: sorry tak ada gambar diapers sbb semuanya dah habis dipakai 😊

No comments:

Post a Comment